5 Ağustos 2013 Pazartesi

Üzümlü Kek ve Cevizli Kurabiye

 Üzümlü keki oldum olası çok severim ama malesef evde birçok tarif denememe rağmen hiçbirini tutturamadım.Sonun güzel bir tarif buldum ve şansımı denemek istedim.Sonuç mükemmeldi.Üzümler kimi tariflerde dibe çöktü,kimilerinde kekin içi pişmedi,kimilerinde üzümler una bulanıp harca karıştırıldı,dibe çöküp yandı...Bu kekte hiçbiri olmadı ve tarif defterime yazıldı bile..

Üzümlü Kek;
1 su bardağından biraz fazla tozşeker
3 yumurta
Yarım su bardağı sıvıyağ
Yarım su bardağı yoğurt 
1su bardağı kuruüzüm 
2.5 su bardağı un
1 kabartma tozu 

Bütün malzemeler karıştırıp 180 derece fırında kırk dakika kadar pişirdim.Birde püf noktası vermek istiyorum.Ben keklerimi kabarması için herzaman soğuk fırına atarım.Böylece önce kabarıp sonra sönme gibi bir durumla karşılaşmıyorum.

Cevizli Kurabiye;
1 paket margarin
1çay bardağı sıvıyağ 
1yumurta sarısı 
1kabartma tozu 
1vanilin
250 g.pudra şekeri
1su bardağı ceviziçi
Aldığı kadar un 

Harcı hazırlayıp dondurma kaşığıyla tepsiye dizdim.İsterseniz ceviziçini harca karıştırmayıp yumurta akıyla beraber üzerine bandırabilirsiniz.180 dercede yirmi dakika kadar pişirdim.


2 yorum:

  1. Nefis lezzetler afiyet şifa olsun

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar;
    Blogunuzu yeni keşfettim ve hemen takibe aldım.
    132. takipçiniz benim.
    Özellikle kurabiye enfes gözüküyor..
    Bu arada çok hoş bir çekilişim var, muhakkak beklerim :)
    Sevgiler
    http://whiteglaze.blogspot.com
    twitter: @_gamzeahmet_

    YanıtlaSil