17 Mayıs 2013 Cuma

Birit | Kemer Köprüsü Hazırlama


 Kemer köprüsü ya da birit aynı teknikle yapılıyor. Aralarındaki fark birit çok ince hazırlanırken kemer köprüsü geniş olarak hazırlanır.Ben pantalon için kemer köprüsü hazırladım ve sizin için fotoğrafladım.İlk olarak yaklaşık üç cm kadar genişlikte uzun bir kumaş parçası kesip ikiye katladım.Fotoğraftaki gibi ayak genişliğinde düz dikiş geçtim.




 Diktikten sonra kalan payını kestim.


 İp geçirilmiş iğne ile (ipin kopmaması için oldukça kalın olması gerekli) uç kısmını düğümledim.



 İğneyi ters çevirip delikli kısmı ile körüğün içine sokup aşağıya doğru çektim.


 Biriti tamamen döndürdüm.



 Dikiş ortaya gelecek şekilde ütüledim.


İstediğim uzunlukta kestim.Kemer köprülerim hazır.Spor bir pantolon ya da etek için köprü hazırlıyorsanız ön yüzünden iki kenara yakın spor dikiş gecebilirsiniz.Spor dikiş 5 adım ile düz dikiştir.
Umarım faydalı bir post olmuştur.Kolay gelsin..


6 yorum: